Posty w Social Media – co i kiedy publikować?
Często wydaje nam się, że wiemy co publikować na naszych fanpage’ach, że wiemy jaka będzie idealna pora, wiemy co wzbudzi zaangażowanie. Rzeczywistość jednak to wszystko weryfikuje i okazuje się, że jest całkiem odwrotnie. Co zrobić w tym wypadku?
Z pomocą przychodzą nam kalendarze tworzone często przez specjalistów od Social Media, które mówią nam jaki rodzaj postu w dany dzień mamy opublikować, aby np. po 30 dniach zaangażowanie bądź zasięgi znacząco wzrosły. W internecie krąży wiele infografik, wiele wskazówek na temat tego w jakich porach dnia publikować dane posty, ale mimo tego, że jest ich bardzo dużo, większość z nich różni się od siebie. Dlaczego tak jest?
Powód jest prosty – klienci czy odbiorcy pojawiają się w różnych porach dnia, co możemy zaobserwować w statystykach na Facebooku czy Instagramie. Tymi statystykami warto się też sugerować właśnie przy ustalaniu godzin publikacji postów i najpopularniejsze są dwie wersje – publikować wtedy, gdy ilość obserwujących zaczyna wzrastać (zwykle w godzinach porannych) lub wtedy, gdy wg statystyk jest najwięcej osób. Która opcja jest lepsza, ciężko jednoznacznie stwierdzić, ponieważ zarówno to jak i godzina publikacji zwykle jest ustalana indywidualnie – nie każda grupa odbiorców jest taka sama, dlatego testuj. 🙂
Skoro wiemy kiedy publikować, pora na kilka sugestii tego CO publikować czy to na Facebooku czy to na Instagramie (co do pozostałych SM nie natknąłem się na podobne kalendarze, ale częściowo można się sugerować poniższymi).
Na powyższym obrazku mamy sugestie, pomysły tego CO publikować i nie mamy z góry narzucone, że tak właśnie musi być po kolei – może, ale nie musi. Nie ma także odgórnie narzuconej informacji czy to do Facebooka, Instagrama czy Google+, więc można śmiało dopasować sobie co i gdzie publikujemy.
Na powyższym obrazku z kolei mamy 24 pomysły na wpisy z krótkim opisem, mającym na celu zasugerowanie co opublikować.
Tym razem już coś z odgórnie narzuconą listą postów na każdy kolejny dzień, dzięki któremu możemy rozplanować sobie cały miesiąc. Jak określiła autorka – „kalendarz dla zapracowanych przedsiębiorców” i daje to duże ułatwienie – siadamy 30-31 dnia miesiąca i możemy cały miesiąc zaplanować z góry, a gdy coś się zmienia, możemy w danym dniu usiąść i podmienić na coś ważniejszego, bądź dorzucić dodatkowy wpis.
Tym razem mały ’czelendż’, otóż mamy tutaj również odgórnie narzucone posty na każdy dzień, ale nazwa Challenge zdecydowanie bardziej zachęca do przyjęcia zakładu. Po kliknięciu w link pod listą, na stronie autorów jest cały challenge z przykładami. A więc jak – Challenge Accepted? 😁
Tym razem może nie typowy kalendarz, ale 30 pomysłów na wpisy, które w mniejszy lub większy sposób zaangażują Waszych odbiorców.
I kolejny kalendarz na 31 dni publikacji i po raz kolejny możemy wpisami rotować w dowolny sposób, taki challenge bez narzuconych dni.
Kolejny kalendarzy tygodniowego postowania z przykładowymi sugestiami na konkretne posty w konkretne dni.
I tym płynnym akcentem przechodzimy do kolejnego tygodniowego kalendarza, ale tym razem już przystosowanego pod Facebooka. Mimo, że grafika jest oparta na statystykach z 2011 roku, rodzaje wpisów nadal są aktualne i sugerując się powyższą grafiką, mamy do dyspozycji kilka różnych rodzajów wpisów na każdy dzień – do wyboru do koloru. 🙂
Jest Facebook to przyda się i Instagram, z tą różnicą, że nie na tydzień, a na miesiąc – konkretne przykłady wpisów ze zdjęciami na każdy dzień. Można się sugerować kolejnością, ale nie jest odgórnie narzucona przez autorów. 🙂
A na zakończenie mała gratka dla Social Media Managerów, która może ułatwić prace nad zarządzaniem poszczególnymi platformami. Mianowicie rozpiska czynności, o które warto zadbać w poszczególnych mediach społecznościowych. 🙂
Jeśli jednak żaden z powyższych kalendarzy nieszczególnie Ci odpowiada, rzuć okiem na Pinteresta i w szukajce wpisz hasło typu „Social Media Calendar” – wyników jest cała masa!
Leave a Reply